Alla inlägg under augusti 2011

Av Catherine - 31 augusti 2011 22:49

Nej då, jag har inte glömt er. Klagomål nådde mina öron om att bloggen inte är uppdaterad. Idag blir det bara lite text, men jag ska försöka trixa in lite valpbilder nästa gång...


Valparna har kommit till så himla bra hem och jag är så lycklig och glad över att ni alla hör av er och berättar hur det går för de små liven. Ser fram emot valpträff till hösten.


Jag och Viggo har startat på jaktprov. Det har väl gått sådär resultatmässigt, men både jag och Viggo har tyckt att det varit väldigt kul att få vara med. Ibland förändras livet och då får man anpassa sig efter det. Jag har inte längre möjlighet att målinriktat träna hund, så därför får jag och vovvarna framöver försöka ägna oss åt lite mindre tidskrävande aktiviteter. Men, kände att jag ville försöka starta även i år eftersom Viggo snart blir gubbe.   


Talet 3330 undrar ni då? Jo, det är Viggos och min resultatrad på jaktproven. Funderade på om man inte kunde få lägga ihop resultaten på ngt sätt istället för att räkna dem en och en. Hmm!


Första jaktprovsstarten hade vi ett uruselt sök, andra starten missade vi på landmarkering, tredje starten tappade vi på trippelmarkeringen på vatten och nu sist blev Viggo trött i benen och tyckte att mattes visselsignaler verkligen måste ha gällt någon annan än honom själv.


Men, om man finge räkna bort det sämsta momentet vid varje prövning och sedan addera de resterande goda prestationerna, så är vi ju egentligen ganska duktiga….. undrar om ssrk skulle kunna skriva om provreglerna lite….?

Ovido - Quiz & Flashcards