Alla inlägg under november 2009

Av Catherine - 8 november 2009 13:38


Stunderna på skötbordet med dottern går numera mycket vildsint till. Hon rullar runt och är allmänt flamsig och jag, den arma modern, tvingas använda list och alla mina armar för att få på och av kräm, blöjor och byxor.


Blöjmärket är välkänt och de byter design med jämna mellanrum. Sist var det "lejonblöjor" och nu har de gått vidare till "kängurublöjor".


Jag öppnar så ett nytt paket blöjor (med enarmsmetoden för den andra armen använder jag för att nagla fast dottern). Men vad skådar då mitt norra???? Kan inte vara sant?


Jag vet inte om jag är helt nöjd med marknadsföringen av Kennel Aim High. Namnet kommer klart att nå ut till många människor, men jag vet inte riktigt om det är i rätt sammanhang, eller vad tror ni?


  

God marknadsföring?


Av Catherine - 4 november 2009 21:06

Nä, höbalen gick inte in. Precis som de flesta av er trodde. Skrattande


Idag gratulerar vi Jonas och Jaffa till 2 x 1:a pris i ÖKL på jaktprov. Duktiga ni är!!


  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jonas och Jaffa (Tibea Gem) 1:a pristagare på Halmstadsprovet.

Bredvid dem står Mats och Pinnen, även de 1:a pristagare.

 

Viggo och jag har också varit ute och härjat på jaktproven nu i höst. Vi har dock inte varit lika framgångsrika som gänget ovan.


3, 3, 2, 3 slutade elitraden. Jag är ändå stolt över oss båda (Viggo mest), för vi tränar sällan och ingen utav oss har startat i EKL tidigare. Kanske, kanske kan vi göra bättre ifrån oss nästa höst?


Jag och sambon har börjat på en nybörjarkurs i fårskötsel. Superintressant! Kanske är hundarna ett minne blott nästa år........ Flört


Sonen är ytterst verbal nu för tiden, så vi avslutar väl med en kommentar från honom:


Ohh Isac kasta gula bollen i håven!!! (Sagt då jag frågade vad han hade gjort på gymnastiken. Håven = basketbollkorgen)

Ovido - Quiz & Flashcards