Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Fyra veckor

Av Catherine - 4 juli 2011 21:41

Tiden rullar på. Valparna växer. De är avmaskade en första gång, har fått klorna klippta och har börjat äta valpfoder som komplement till tuttandet på mamma. Häromdagen åkte valplådan ut eftersom hela gänget ändå rymde hej vilt. Nu har de ett eget lekrum täckt av tidningar. Det kissas och det bajsas och jag trodde väl aldrig att jag skulle böna efter gamla tidningar hos släkt och vänner. Nedan kommer lite bilder. Ska nästa gång försöka fota dem en och en (till det krävs ytterligare en resursperson, för nu är det full galopp som gäller...


 

Alla är så tråkiga och bara sover...


 


  Men den här tjejen är piggelin

 


  

Jaså du "fotar" mig. Passa dig så att jag inte käkar upp kameraskrället.



 

  Nu blev visst jag också lite pömsig

 

 


  

Sover sött!



        

        Ibland somnas det i de mest märkliga positioner

 
 
Ingen bild

eva jönsson

5 juli 2011 07:25

Jisses va de har växt sedan de föregående bilderna! Och så söta! Vi kan sponsra med tidningar vid vårt kommanade besök ;)
ha det gott/ Eva

 
Ingen bild

Ingrid

5 juli 2011 17:48

Vilka godingar !!!!

Vi kommer snart (med tidningar)

 
Ingen bild

Ninni

6 juli 2011 15:09

Jag anmäler mig som frivillig "resursperson" när det gäller foto... Tror du det blir bra med en 1½åring & valpfotning :)
Bara hör av dig så kommer vi!
Kram

 
Ingen bild

Jan-Ulf och Kerstin

8 juli 2011 17:24

Hejsan! Vilka godingar!Nu har du de mest aktiva veckorna kvar.Lycka till med de små liven!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catherine - 27 november 2011 15:38

Nu är enkäten stängd och jag ska koncentrera mig på att försöka sammanställa alla svaren. Återigen ett stort tack till alla som bidragit med svar.   Det viner runt husknuten och jag förundras fortfarande över hundmänniskors förmåga att sluta samm...

Av Catherine - 25 november 2011 11:42

Jag pluggar hundetologi på SLU i Skara och jobbar just nu med ett projektarbete som berör hundproblem. Jag blir jätteglad    om ni tar er tid att fylla i min enkät som består av 10 frågor.   Länken till enkäten hittar ni här: http://www.surveymon...

Av Catherine - 24 november 2011 13:44


Tiden rinner likt forsande åar. Bloggandet ligger definitivt sist på listan. Det har varit glädje och sorg sedan jag skrev sist, förmodligen precis så som allas våra liv ska vara.   Valparna Sigge och Bella har varit toppenduktiga på våra valpträ...

Av Catherine - 4 oktober 2011 19:31

   

Av Catherine - 13 september 2011 14:09

  Sigge (Aim High Magnum Opus)          Tarek (Aim High Multum in Parvo)     Sigge och Bella (Aim High Magnum Opus och Aim High Manu et Mente)     Och här hittar ni bilder på Tindra (Aim High Manu Propria) http://lvdp.blogg....

Ovido - Quiz & Flashcards