Alla inlägg under december 2009

Av Catherine - 20 december 2009 18:31

 

 

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

 

 

tillönskas alla kära vänner

 


    









Av Catherine - 10 december 2009 14:29


Följande scenario utspelade sig igår kväll:


Min mobil ringde ihärdigt, men då jag stod med armbågarna i barnbajs kändes det inte angeläget att svara just i det ögonblicket.


Bajset avlägsnades och efter en stund ringde det igen.


Jag tittade på displayen och konstaterade att det var "trevliga väninnan" som ringde. Eftersom det även var hon som ringt tidigare så svarade jag kvickt redan på andra signalen.


" Ja, det är Catherine."


En dov tystnad med diverse gutturala bakgrundsljud hörs.


"Hallå!" säger jag.


"Va faan?" hör jag i luren.


Återigen kvävda ljud?


"Va faan, svaaarar duuu?" säger "trevliga väninnan"  med dov stämma.


"Jaa typ, du ringde ju?" svarar jag fundersamt.


"Va faan, jag trodde ju inte att du skulle svara." säger min samtalspartner svagt.


"Öhh, men du ringde ju mig????" säger jag förvirrat.


"Va fan, jag stoppade ju precis in en skumtomte." säger "trevliga väninnan" halvkvävt.

 

"Skumtomte?" ekar jag.


"Ja, de är så vidunderligt goda." svarar den nu alltmer ljudligt smaskande " (o)trevliga väninnan".

 

"Menar du att du ringer mig och i samma ögonblick stoppar in en skumtomte i munnen, bara för att du trooor att jag inte ska svara??" undrar jag lätt förnärmat.


"Jaaa? Vadå?" säger "smaskande väninnan" .


"PRECIS SOM ATT DET ÄR FULLT NORMALT ATT RINGA UPP FOLK OCH HA MUNNEN FULL MED SKUMTOMTAR. Que?" tänker jag för mig själv.


Då samtalet redan hade urartat, så fick jag inte riktigt reda på varför "trevliga väninnan"  ringt mig. Vi liksom fastnade i skumtomteprat...


Skumtomtar är goda och förtäres glatt i  denna juletid

Ytterligare gagn som ljuddämpare kan de också ge oss frid

 

Tänk på det ni!

 

Av Catherine - 2 december 2009 20:18


  

Lissie

 

Träffade en härlig Viggodotter häromdagen....Lissie 6 månader. OCH en jätteduktig matte, Katarina, som jobbar så fint och bra med henne.


1:a advent och vi tände det första ljuset. Ljusstaken är i keramik och ganska söt sammansatt av ett gulligt litet luciatåg.


Entusiastisk mor visar 3-årssonen luciatåget!


-Titta lucia, tärnor, stjärngossar. -Titta vilka fina stjärnor på mössorna. Unt so weiter...


Sonens ögon glittrar ikapp med stjärnorna.


Och så säger han:


-OOOOOH!!!


-PARTYHATTAR!


Vad ska en stackars mor göra?

Ovido - Quiz & Flashcards