Alla inlägg under september 2009

Av Catherine - 29 september 2009 15:43


Nu mina kära vänner har jag slagit någon form av rekord om hur länge man kan hålla upp med bloggande. Gick glad i hågen in på nätet för att skriva ngr rader. Då har min blogg på "bloggagratis" förvandlats till "bloggplatsen". Helt ny layout och annat spännande och jag blev heeelt förvirrad bland alla valmöjligheter.


Alla andra pratar om sina fina äppel i trädgårdarna. Men, här finns det inga äpplen, men däremot hade vi en gigantisk skörd av PERSIKOR. Ljuvligt goda, sammetsdelitkatesser. När vi insåg att; hoppsan vi får visst 200 st persikor; inser man snart att det blir lite jobbigt att käka upp allesamman. Grannen fick såklart ngr. Ryssbygymnasiets elever fick träna sig på att baka persikokaka. Sedan kommer vi till det häftiga......


......resten av persikorna gjorde Roger chutney på. Kryddig chutney med inslag av honung och ingefära. Gissa vilka som sedan ficka smaka?


Jo, våra goda persikor, som sedan blev chutney, förtärdes av EU:s jordbruks- och fiskeministrar då de hade möte i Växjö. Fräckt!


  

Persikor i mängder

 

Ullbollarna då, tänker ni?

Jo, nedan ser ni våra nya familjemedlemmar.

  

Polly, Doris och Mini

Vår dotter har nu utökat sitt vokabulär med ordet BÄÄÄÄÄÄ.......


Jag och Viggo har debuterat i elitklass på jaktprov. Vi började med ett 3:e pris i Skaraborg (servon var trasig där...) och sedan fick ytterligare ett 3:e pris i Växjö i helgen. På det sistnämnda provet sumpade vi landmarkeringarna, MEN Viggo fick in alla apporter och gjorde ett superduper sök.

Jag är fömodligen den enda människan i världen som känner mig jättenöjd med 3:e pris, men med tanke på hur sällan vi har möjlighet att träna, så var Viggo-hjärtat toppenduktig!! Skrattande

Ovido - Quiz & Flashcards